168_hodin_dokument_ruske_televize

Výzva ČT k odvysílání ruské propagandy o 1968

Iniciativa OPEN DOORS se připojila k výzvě slovenských intelektuálů vedení slovenské a české televize k odvysílání ruského propagandistického pseudodokumentu, který obhajuje invazi invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968. Dne 5. června Martin Uhlíř (za OPEN DOORS) a Tomasz Peszynski (za Pražský Majdan) odeslali výzvu generálnímu řediteli ČT Petru Dvořákovi. Německý deník Die TagesZeitung zveřejnil vyjádření iniciativy OPEN DOORS: „Film je čistá propaganda. Hrozí nebezpečí, že takové dokumenty vytváří atmosféru, která bude dláždit cestu pro další opakování ´bratrské pomoci´“. Celé znění výzvy ČT je v článku.

Otevřená výzva pracovníkům Rozhlasu a televízie Slovenska a České televize:

Uveřejněte ruskou propagandu falzifikující invazi a okupaci Československa 1968!

Bratislava – Praha,  5. června 2015

Vážení pracovníci veřejnoprávních televízí a rozhlasu,

Vážení pánové generální ředitelé Václave Miko a Petře Dvořáku,

před několika dny státní televízní kanál Rossia 1 odvysílal dokument „Varšavská smlouva. Odtajněné stránky“. Žádáme Vás o bezodkladné odvysílání toh oto dokumentu v hlavním vysílacím čase veřejnoprávních televízí Slovenské republiky a České republiky s následnou studiovou diskuzí našich historiků a politologů.

Slovenští a čeští občané a zejména mladší generace, která ruské tanky na ulicích našich měst v roce 1968 ani dvě desetiletí okupace nezažila, mají právo vědět, jak bezostyšně  propaganda Moskvy předělává dějiny a jak z pokusu Čechů a Slováků o socialismus s lidskou tváří dnešní už z poloviny fašistické Rusko vytváří fašistické spiknutí. Veřejnoprávní televize demokratických zemí musí na takovouto špina vost odpovědět tím, že ji zveřejní a zpřístupní každému občanovi.

Zmíněný film není jen exemplární ukázkou toho, jak bezostyšně dnešní moc  v Moskvě překresluje dějiny Evropy a vymývá mozky vlastního obyvatelstva. Jeho odvysílání v předvečer návštěvy současného slovenského premiéra Róberta Fica je také testem, jak hluboko se někteří představitelé vlády SR dokáží sklonit před ruskou arogancí a penězi a jak dlouho ještě zůstanou slovenské a české státní orgány pasivní vůči protidemokratickému a protizápadnímu působení ruské propagandy a jejích pátých kolon. Maďarská společnost nedávno mlčky polkla své ponížení, když bývalý podplukovník KGB Putin při návštěvě Budapešti kladl věnce k památníku okupantů, kteří v krvi utopili protikomunistické povstání maďarského národa v roce 1956. Čeští a slovenští občané a demokratické instituce, mezi které patří i naše veřejnoprávní televize, by neměli  snahy o rozvrat našich demokracií ignorovat ale postavit se jim tváří v tvář.

Vážení pracovníci veřejnoprávní televize a rozhlasu, instituce, v nichž pracujete, stály v roce 1968 na straně svobodné vůle našich matek a otců –  občanů Československa –  a jejich společného úsilí o svobodu a demokracii.  Úsilí, které roznesly na prach pásy tanků vyslané Moskvou. Ukažte se jako svobodní a důstojní potomkové generace, která kladla odpor vůči ruským okupantům tak jak mohla: slovem a obrazem! Je to i naše povinnost vůči stovce zavražděných a pěti stovkám zraněných bezbranných občanů Československa.  Z poloviny fašistická Moskva právě začala vytvářet fašisty z našich rodičů a prarodičů: pokud to přejdete mlčky, za pár let budou skuteční fašisti vytvářet fašisty z nás všech, přesně tak, jak si již vyzkoušeli v případě Ukrajiny.

EDIT: V červenci 2015 se programový ředitel ČT Milan Fridrich pro média vyjádřil, že ruská strana po měsící jednání o prodeji vysílacích práv bez udání důvodu ukončila a dokument stáhla z katalogu. Slovenská veřejnoprávní televize se o nákup licence nepokusila.