nezizkovky

Nové nástroje Facebooku pro neziskovky

Facebook je kromě jiného globální komunitou dobrovolníků, dárců a aktivistů, kteří dohromady usilují o to, aby se svět stal lepším místem. S tématem dobročinnosti se spojuje více než 150 milionů uživatelů této sítě, pořádají sbírky na pomoc lidem z míst postižených katastrofou, pátrají po pohřešovaných děti či obecně věnují pozornost problémům, které se jich dotýkají. Facebook si je vědom, že je v jeho silách dobročinná propojení posilovat a uvádí proto nástroje, které činnost neziskovým organizacím zjednoduší.

“Jak ukázali nedávné události, naše komunita může pomoci mnoha lidem z celého světa. Počátkem letošního roku jsme pomohli propojit lidi s charitativními organizacemi nabízejících úlevu Nepálu po zemětřesení a naše komunita vybrala přes 15 milionů dolarů. Dnes děláme další krok, začínáme testovat stránky určené pro fundraising neziskových organizací. Doufáme, že vám to usnadní podpořit projekty, na kterých vám záleží.”Mark Zuckerberg

 

Fundraisers je sada nových nástrojů Facebooku, které neziskovým organizacím pomohou se sháněním finančních prostředků pro své fungování. Neziskové organizace v něm mohou vyprávět příběhy svých kampaní, shromažďovat příznivce, sbírat dary a vizuálně zobrazovat stav vybraných prostředků. Věnovat prostředky lidem zabere jen pár dotyků displeje či kliknutí myší. Pokud se rozhodnou sdílet informaci o svém daru svým přátelům, daný příspěvek bude obsahovat Donate button, což usnadní ostatním se ke sbírce připojit přímo ze svého News Feedu. Donate button bude také součástí Stránek, což neziskovým organizacím umožní v prostředí Facebooku mít trvalé místo pro sběr příspěvků i v případě updatu obsahu Stránek. Obě tlačítka umožní člověku přispět vyplněním jednoduchého formuláře, aniž by opustil prostředí Facebooku a motivovat k tomu samému i své přátele.

Facebook nové nástroje testuje s vybranými 37 partnerskými organizacemi v USA a plánuje další rozšiřování. Věřme, že se brzy dočkáme i v České republice.

 

fundraiser_01

 

Jako první o této novince informoval magazín Newsfeed.cz.

Související články